Marketing usmenom predajom, WOMM, Digitalne ideje

Što je marketing usmenom predajom?

Društvene mreže su uvelike promijenile način na koji komuniciramo. To se, naravno, odrazilo i na marketing u kojem je usmena predaja postala ponovno aktualnim pojmom.

Marketing usmenom predajom (engl. word of mouth marketing – WOMM) karakterizira prije svega međusobno informiranje potrošača. U okvirima WOMM-a možemo govoriti još i o pojmovima virusni ili viralni marketing (engl. viral marketing) i marketing žamora (engl. buzz marketing).

Informacije se društvenim mrežama poprilično brzo šire i često im se pridaje veći značaj nego informacijama na drugim web mjestima jer se šire među ljudima koji su na određeni način povezani.

Ako je kupac zadovoljan vašim proizvodom ili uslugom, vjerojatno će vas pratiti, lajkati i možda dijeliti vaše sadržaje, ostavljati pozitivne osvrte i komentare, te vas preporučiti drugima. Jednako tako, možda čak i brže, proširit će se njegovo nezadovoljstvo. Prema tome, važno je uvijek voditi računa o kvaliteti onoga što nudimo kupcima. Također, važan je i ton naše online komunikacije koji treba održavati našu osobnost i vrijednosti brenda, a pri tome ostati na profesionalnoj i uljudnoj razini.

 

Važno je kreirati kvalitetan sadržaj

 

Bez obzira na lakoću širenja informacija društvenim mrežama, poticanje prenošenja željenih informacija usmenom predajom nije uvijek jednostavno. Kvalitetan, zanimljiv, informativan i poučan sadržaj jedan je od glavnih uvjeta za ovu vrstu marketinga.

Na početku teksta spomenuti su pojmovi buzz i viral marketinga. Buzz marketing podrazumijeva sadržaje oko kojih se stvara veliki “žamor” i koje ljudi imaju potrebu širiti najčešće zbog zabavnog karaktera ili šokantnosti. Viral marketing, kojeg također karakterizira brzo “virusno” širenje, podrazumijeva sadržaje koji svojom zanimljivošću brzo “inficiraju” korisnike.

Kvaliteta vašeg proizvoda ili usluge najbolji je povod za marketing usmenom predajom i neizostavan element uspješnog poslovanja. No sama kvaliteta ne znači da će glas o vama doći do velikog broja ljudi kojima bi trebalo upravo ono što nudite. Ovo vrijedi pogotovo za one poduzetnike koji ne raspolažu velikim financijskim sredstvima za reklamiranje.

Upravo zbog toga malim poduzetnicima preporučujemo reklamiranje na društvenim mrežama, tj. kreiranje sadržaja na društvenim mrežama koji će zainteresirati i angažirati pratitelje. Tako se uz relativno mala financijska ulaganja mogu postići odlični rezultati.

Ne zaboravite da većina ljudi danas rješenja svojih problema ili informacije o proizvodima/uslugama traži upravo putem interneta. Vodite stoga računa o načinu na koji se prezentirate online, bilo da je riječ o društvenim mrežama ili web stranici.

Ako trebate profesionalnu pomoć na tom području, osobu od povjerenja koja će se brinuti o internetskom profilu vaše tvrtke i kreiranju kvalitetnog sadržaja – javite nam se putem maila, telefonski ili putem kontakt forme!