8 najiritantnijih stvari na web stranicama

Ponosni ste vlasnik web stranice? Odlično! Nadamo se da ju nećete prepoznati u ovih 8 natuknica! No ako ju ipak prepoznate, bez panike! Uz malo truda, vratit ćete se na pravi put, a nagrada će stići u vidu većeg broja zadovoljnih posjetitelja!

• Prozorčići koji odmah ‘skaču u lice’

Pop-up prozorčići mogu biti jako loše rješenje za privlačenje pozornosti na mailing listu, posebne ponude i sl. Ljudima su uglavnom iritantni i samo rijetki čitaju njihov sadržaj, ostali panično traže X i ako ga brzo ne nađu, odlaze s web stranice. Ako će pop-up iskakati pri otvaranju svake podstranice, budite sigurni da će to jako narušiti korisničko iskustvo i izazvati nezadovoljstvo.

Pat Flynn je to na zanimljiv način pojasnio – zamislite web stranicu kao svoj online dom, a posjetitelje kao svoje goste. Zaskočite li inače goste odmah na vratima s kojekakvim ponudama, papirima, pitanjima? Nadam se da ne! Nemojte to raditi ni posjetiteljima svoje web stranice. Nema potrebe da ih odmah po dolasku ‘gađate’ pop-upovima.

Ako baš želite ovakve prozorčiće na web stranici, neka onda budu manje napadni, neka se ne pojavljuju preko cijeloga ekrana i neka opcija za zatvaranje prozorčića bude jasno istaknuta.

• Kričave boje koje ‘ubijaju’ oči

Boje koje prevladavaju na vašoj web stranici itekako utječu na njezinu atmosferu – je li ta atmosfera ozbiljna i službena? Prozračna i opuštena? Ili je toliko šokantna za oči da posjetitelji odmah bježe nakon što ‘slete’ u vašu online oazu? Kričave boje nikada nisu dobro rješenje na web stranicama. Ako ih baš želite koristiti, onda neka to bude u manjoj mjeri i samo na pojedinim elementima stranice.

• Ne vidi se sadržaj od oglasa

Nemojte dozvoliti da vam web stranicu zatrpaju oglasi i tako maknu fokus sa sadržaja. Pretjerivanje s oglasima sasvim sigurno će ozbiljno narušiti korisničko iskustvo i otjerati velik broj posjetitelja. Za posjetitelje je to kao da se pokušavaju probiti kroz ogromnu prostoriju kroz hrpe namještaja koje sežu do stropa samo kako bi došli do nečega što je u drugoj prostoriji vjerojatno lako dostupno. Naravno da će se okrenuti i otići u tu drugu, lijepo uređenu prostoriju gdje je sve ono što trebaju i traže nadohvat ruke.

Ljudi su siti oglasa kojima ih se bombardira na svakom koraku (na web stranicama, društvenim mrežama, putem aplikacija itd.) i postaju vidno iziritirani nasilnim postupcima oglašivača. Neka vaša web stranica bude mjesto na kojem će se osjećati ugodno i dobrodošlo, na kojem će imati jednostavan pristup kvalitetnim sadržajima. Ne dozvolite da se stalno osjećaju naciljano, kao netko koga samo treba iskoristiti i prisiliti na kupnju.

• Beskrajno dugo učitavanje

Nitko danas nema vremena dugo čekati da se vaša kompleksna i neoptimizirana web stranica učita. Jednostavno će otići s nje i vjerojatno joj se više neće željeti vraćati. Zato, neka kod vaše stranice bude kvalitetan, a sadržaji poput slika i videa optimizirani za web. Ako je stranica građena pomoću WordPressa, pazite pri izboru teme i pluginova – birajte samo kvalitetne proizvode i vodite računa o tome da se međusobno dobro slažu! Na WPbeginner blogu pronaći ćete odlične savjete na ovu temu!

• Zbunjujuć dizajn

Pri radu na web stranicama treba prije svega misliti na korisnike, tj. posjetitelje. Tko su ljudi koji će posjećivati vašu stranicu, što će na njoj htjeti raditi i kako im vi te radnje možete olakšati? Primjerice, ako su vaša web stranica i sadržaji/proizvodi/usluge koje na njoj nudite namijenjeni ljudima od 50+ godina, nemojte pretjerivati sa super modernim dizajnom u kojem se vaši posjetitelji neće moći intuitivno snaći.

Dakle, razmišljajte o tome kako razmišlja korisnik dok se kreće vašom stranicom i prilagodite mu tu stranicu tako da se može po njoj brzo i jednostavno kretati. Neka sve bitne informacije budu na lako dostupnim mjestima, neka polja za unos podataka budu jasno istaknuta, navigacijski sustav na stranici logičan (uvijek moraju znati gdje su i kako doći tamo gdje žele) itd.

• Nečitljiv font

Ne dozvolite da se čitatelji naprežu pri čitanju, tj. pri pokušaju dešifriranja vašeg novog super kul fonta. Kreativne fontove ostavite za vizuale, a na samoj stranici pri kreiranju tekstualnih sadržaja koristite jednostavne i čitljive fontove bez previše vitica, crtica i ostalih zalihosnih elemenata.

Treba pripaziti i na boju fonta, najbolje su nijanse tamno sive. Najveći i najbolji izbor fontova pronaći ćete na Google Fonts stranici.

• Sadržaj loše kvalitete

Ako planirate web stranicu ‘puniti’ sadržajima loše kvalitete, onda ju bolje nemojte ni imati. Najozbiljnije. Loši, prepisani tekstovi načičkani pravopisnim i gramatičkim greškama, fotografije loše rezolucije ili one za koje nemate autorska prava… Sve će to itekako štetiti vašem poslovanju.

Stvarajte kvalitetne sadržaje koji će trajati, sadržaje koji će imati stvarnu vrijednost i biti od pomoći posjetiteljima ili korisnicima vaših proizvoda/usluga. Informirajte ih, educirajte, zabavite. Pri tome budite autentični i jasno podvucite vrijednosti koje zastupa vaš brend.

• Izostanak responzivnosti

Za suvremene je web stranice iznimno važno da budu responzivne, tj. prilagođene različitim vrstama uređaja. Pogotovo mobitelima, putem kojih jako velik broj ljudi danas obavlja svoja svakodnevna pretraživanja, informiranja, online kupnje itd. Dakle, vaša web stranica mora izgledati jednako dobro na desktop računalima, laptopima, tabletima i mobitelima.

Responzivnost je i važan faktor rangiranja na Googleu, što znači da ne možete očekivati dobru poziciju u rezultatima pretraga na tražilicama ako niste zadovoljili ovaj kriterij. Izostanak responzivnosti neće vam, dakle, oprostiti ni Google ni posjetitelji.

U online utakmici za bolju poziciju na Googleu pravila su sve stroža, a korisnici interneta sve manje strpljenja imaju za iritantne detalje na web stranicama. Zato, potrudite se ispraviti nepravilnosti, držite se osnovnih pravila dobrog web dizajna i uvijek vodite računa o kvaliteti sadržaja!